Co zrobić, jeżeli pracodawca nie przekazał pracownikowi PIT-11?

Księgowość
17 maja 2022 Redakcja OBPON

Przygotowanie PIT-11 to obowiązek pracodawcy, o ile w roku 2021 wypłacił pracownikowi przynajmniej jedno wynagrodzenie z umowy o pracę lub zlecenie o wartości przekraczającej 200zł. Dokument ten stanowi imienną informacją o rocznych dochodach zatrudnionego i zaliczkach pobranych na podatek dochodowy przez zakład pracy. Co może zrobić pracownik, jeśli nie otrzymał przedmiotowej deklaracji?

Wysyłka deklaracji PIT-11 jest powinnością pracodawcy jako płatnika, w związku z czym powinien przesłać ją w pierwszej kolejności właściwemu urzędowi skarbowemu, z którym rozlicza się pracownik - w formie elektronicznej.

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Zobacz pakiety Masz już konto? Zaloguj się

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.