Zmiana regulaminu wynagradzania a likwidacja przyznanych składników wynagrodzenia

Księgowość
13 marca 2023 Ekspert OBPON

Pytanie: Aktualnie regulamin wynagradzania obowiązujący w zakładzie pracy przewiduje parę dodatków do wynagrodzeń przyznawanych dla części załogi. Jednakże zasady przyznawania tych dodatków nie zostały uregulowane w tym regulaminie, ani też w umowach o pracę zawartych z pracownikami, wobec czego dodatki są przyznawane uznaniowo przez Prezesa spółki. W związku z tym pracodawca chce wprowadzić zmiany do regulaminu wynagradzania, w tym ujednolicić i uprościć naliczanie pensji, co wiązałoby się z zaniechaniem wypłat powyższych dodatków dla części pracowników. Celem wprowadzanych zmian ma być zmniejszenie liczby składników wynagrodzenia i podwyższenie pensji. Czy w oparciu o zapisy nowego regulaminu wynagradzania pracodawca może zlikwidować przyznane składniki? Czy po uzgodnieniu zmian regulaminu wynagradzania ze związkami zawodowymi, na zmiany te musi być wyrażona zgoda każdego pracownika z osobna? Czy wystarczające będzie podanie regulaminu wynagradzania do ogólnej wiadomości w sposób przyjęty w zakładzie pracy?

Odpowiedź:

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Zobacz pakiety Masz już konto? Zaloguj się

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.